I disse dager har Clikk, inkubatorbedrift i Kobben, en investeringskampanje gående på Folkeinvest. De startet det hele med nesten 3,8 millioner kroner i forhåndstegninger.
Siden 2019 har teamet i Clikk, med daglig leder Martin Kolbrek i spissen, laget en app som integrerer alle dine sosiale medier på ett sted. Nå får alle mulighet til å investere i selskapet.
– Clikk er en mobil- og webapplikasjon som hjelper personer, bedrifter og influensere å knytte kontakt og skape engasjement med deres kontakter, kunder og publikum gjennom en lenke, en QR-kode og en samlingsfeed. I den helt unike feeden vises innhold fra blant annet Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Pinterest, og det jobbes stadig med flere, forteller daglig leder Martin Kolbrek.
Slottsfjell er med
I dag har selskapet et kommersielt klart produkt som skal skaleres til millioner av brukere over hele verden. I følge Martin vil en viktig del av strategien for å få til dette, være å knytte til seg gode og solide distribusjonspartnere i tiden fremover.
-Dette vil gjøres gjennom en spennende strategi med opsjonsprogrammer som skal rulles ut mot selskaper og influensere i løpet av 2022, forklarer Martin.
Første avtalen er nylig inngått med hovedaksjonæren bak Slottsfjellfestivalen AS, Foynhaven AS, Focus Productions AS, Foyngården Drift AS mfl.
– Avtalen med Slottsfjell og Foyn-konsernet gir oss en fantastisk mulighet for direkte eksponering mot alle våre tre brukersegmenter på en gang, sier Martin.
Han forteller for artistene som opptrer i Foynhagen og på Slottsfjellfestivalen gir Clikk økt eksponering av deres kanaler uten videre arbeid. Bedriftene får en dynamisk landingsside som enkelt oppdateres og gir muligheten til å drive trafikk på tvers av kanaler, samt konvertere et fysisk publikum til å bli et digitalt publikum.
-I tillegg gir den unike samlingsfeeden muligheten til å se og vise hva som legges ut i sosiale medier uten å ha konto i Clikk eller i de ulike sosiale mediene der innholdet er publisert, sier den daglige lederen.
Som et ledd i videre finansiering og kommersialisering av selskapet lanserte Clikk nylig en kampanje på Folkeinvest som gir hvem som helst mulighet til å bli medeier, i det de ser for seg blir et internasjonalt teknologi-eventyr med utspring fra Vestfold.
Les også: -Vi har mange ganger måtte pivotere og endre forretningsmodellen vår
Stor interesse fra investorer
De som velger å investere vil være i godt selskap, da investorlisten til Clikk også inkluderer kjente navn som blant annet Richard Urbanski og Fredrik Urbanski i TTC Invest og Edvin Austbø i Alden AS (begge store og langsiktige aksjonærer i Nordic Semiconductor), John Helge Fjellheim i Rabakken Invest AS (salgs-/markedsansvarlig og medaksjonær i mange suksessfulle tech selskaper deriblant Chipcon (kjøpt av Texas Instruments) og Energy Micro (kjøpt av Silicon Labs), såvel som investeringsfelleskapet MTI Startup som har gjort en rekke startup- og teknologiinvesteringer de siste årene.
– Vi mener nå det er av stor verdi å få med seg folket på eiersiden, i det som nå er et kommersielt klart produkt som forhåpentligvis skal ta markedet med storm. Vi leverer en tjeneste de aller fleste kan få bruk for, enten det er i privat- eller jobbsammenheng. Det er derfor viktig å få med folket som ambassadører og medeiere i den videre utviklingen av selskapet, forteller Martin.
Selskapet har i dag et tverrfaglig team bestående av 24 konsulenter og ansatte som sammen utvikler fremtidens sosiale digitale økosystem. Blant annet Nicolay Ingebretsen og gutta fra Rada Labs, Rasmus Tyrén og Dag Olsrød.